Eilen oli mulla synttärit, vietin sen näin;

Tyttäreni  joka on 16 oli ajamassa skootterilla
kävelytiellä jossa mutkassa oli ollut hiekkaa asfaltin päällä, M meni
nurin jonka seurauksena jalka jäi skoban alle puristuksiin ja siihen
tuli kahden euron kokoinen lihakseen ulottuva haava sekä nilkan
massiivinen turvotus. Onneksi M ei ollut liikkeellä yksin joten
kaveri soitti ambulanssin, tästä tilanteesta M soitti minulle.


Peijaksessa noin kello 16 M kirjattiin sisään ensiapuun, M:lle ei
annettu siellä mitään särkylääkettä eikä pyörätuolia vaan tytön piti
hyppiä yhdellä jalalla kauheissa kivuissa yksin siellä odotushuoneessa
kunnes minä tulin paikalle ja annoin kipulääkettä Ibumax 400mg ja hain
sen pyörätuolin. Lääkärille päästiin noin tunnissa. Haavahuoneeseen
päästiin noin 2.5h päästä sisääkirjautumisesta. Siinä vaiheessa kun
haavaa aloitettiin puhdistamaan sitä ei mitenkään puudutettu vaan
puhdistettiin harjaamalla avohaavasta hiekkaa suolaliuoksen avulla
neljään otteeseen.

Minä nimitän tuollaista toimintaa kidutukseksi, M
sai siitä trauman, niin valtavaa se kipu oli ja minä olin myös niin
järkyttynyt etten osannut puuttua tilanteeseen vaan tuin vaan tyttöä
joka itki ja vapisi kauhusta ja kivusta. Myös minä itkin.

Nyt on halu
tehdä hoitovirhe ilmoitus tästä tapahtuneesta, tietäsi vaan mistä
aloittaa...

 

Tuo on hiukan muutettuna kirje jonka lähetin kahdelle eri potilasasiamiehelle, vastausta odotellessa.

Hyvää synttäriä minulle